Już 62 118 użytkowników uczy się języków obcych z Edustation.
Możesz zarejestrować się już dziś i odebrać bonus w postaci 10 monet.
Jeżeli chcesz się dowiedzieć więcej o naszym portalu - kliknij tutaj
Jeszcze nie teraz ZAREJESTRUJ SIĘlub
Zaloguj »1. Opisanie czynności przeszłej będącej tłem dla innej czynności przeszłej / Opisanie czynności przeszłej, długotrwałej, przerwanej przez inną
I was watching TV when the telephone rang
He was still sleeping when someone knocked the door
2. Opisanie czynności wykonywanych równolegle przez pewien czas w przeszłości
John was playing computer games, while Marghe was cooking dinner
3. Opisanie czynności, która wypełniała pewien okres w przeszłości lub opis tła wydarzeń
They were riding a bike all weekend
Podmiot + was/were+ czasownik z końcówką -ing
I + was + playing football while he was making dinner
When he walked into the office, they + were + reading books
Pamiętaj, że:
Liczba pojedyncza | |
I | => was |
You | => were |
He | => was |
She | => was |
It | => was |
Liczba mnoga | |
We | => were |
You | => were |
The | => were |
Działa tu reguła inwersji, czyli zamieniamy miejscami podmiot z 'was/were'
Was/were + podmiot + czasownik z końcówką -ing
Was + he + playing football when she was making dinner?
Were + they + reading books yesterday, when he walked into the office?
Jeśli będziemy chcieli zapytać konkretniej, używając słowa 'What, When, Why, Where' itd., wtedy wstawiamy je na początek:
Where was I playing football?
Why were they reading books yesterday?
Nic prostszego - wstawiamy słówko 'not' po 'was/were', możemy też użyć skrótu 'wasn't/weren't'
Podmiot + was/were not (wasn't/weren't) + czasownik z końcówką -ing
I + wasn't + playing football while she was making dinner
They + were not + reading book yesterday when he walked into the office