1. Po raz pierwszy odwiedzasz EDU. LEARN

    Odwiedzasz EDU.LEARN

    Najlepszym sposobem na naukę języka jest jego używanie. W EDU.LEARN znajdziesz interesujące teksty i videa, które dadzą Ci taką właśnie możliwość. Nie przejmuj się - nasze filmiki mają napisy, dzięki którym lepiej je zrozumiesz. Dodatkowo, po kliknięciu na każde słówko, otrzymasz jego tłumaczenie oraz prawidłową wymowę.

    Nie, dziękuję
  2. Mini lekcje

    Podczas nauki języka bardzo ważny jest kontekst. Zdjęcia, przykłady użycia, dialogi, nagrania dźwiękowe - wszystko to pomaga Ci zrozumieć i zapamiętać nowe słowa i wyrażenia. Dlatego stworzyliśmy Mini lekcje. Są to krótkie lekcje, zawierające kontekstowe slajdy, które zwiększą efektywność Twojej nauki. Są cztery typy Mini lekcji - Gramatyka, Dialogi, Słówka i Obrazki.

    Dalej
  3. Wideo

    Ćwicz język obcy oglądając ciekawe filmiki. Wybierz temat, który Cię interesuje oraz poziom trudności, a następnie kliknij na filmik. Nie martw się, obok każdego z nich są napisy. A może wcale nie będą Ci one potrzebne? Spróbuj!

    Dalej
  4. Teksty

    Czytaj ciekawe artykuły, z których nauczysz się nowych słówek i dowiesz więcej o rzeczach, które Cię interesują. Podobnie jak z filmikami, możesz wybrać temat oraz poziom trudności, a następnie kliknąć na wybrany artykuł. Nasz interaktywny słownik pomoże Ci zrozumieć nawet trudne teksty, a kontekst ułatwi zapamiętanie słówek. Dodatkowo, każdy artykuł może być przeczytany na głos przez wirtualnego lektora, dzięki czemu ćwiczysz słuchanie i wymowę!

    Dalej
  5. Słowa

    Tutaj możesz znaleźć swoją listę "Moje słówka", czyli funkcję wyszukiwania słówek - a wkrótce także słownik tematyczny. Do listy "Moje słówka" możesz dodawać słowa z sekcji Videa i Teksty. Każde z słówek dodanych do listy możesz powtórzyć później w jednym z naszych ćwiczeń. Dodatkowo, zawsze możesz iść do swojej listy i sprawdzić znaczenie, wymowę oraz użycie słówka w zdaniu. Użyj naszej wyszukiwarki słówek w części "Słownictwo", aby znaleźć słowa w naszej bazie.

    Dalej
  6. Lista tekstów

    Ta lista tekstów pojawia się po kliknięciu na "Teksty". Wybierz poziom trudności oraz temat, a następnie artykuł, który Cię interesuje. Kiedy już zostaniesz do niego przekierowany, kliknij na "Play", jeśli chcesz, aby został on odczytany przez wirtualnego lektora. W ten sposób ćwiczysz umiejętność słuchania. Niektóre z tekstów są szczególnie interesujące - mają one odznakę w prawym górnym rogu. Koniecznie je przeczytaj!

    Dalej
  7. Lista Video

    Ta lista filmików pojawia się po kliknięciu na "Video". Podobnie jak w przypadku Tekstów, najpierw wybierz temat, który Cię interesuje oraz poziom trudności, a następnie kliknij na wybrane video. Te z odznaką w prawym górnym rogu są szczególnie interesujące - nie przegap ich!

    Dalej
  8. Dziękujemy za skorzystanie z przewodnika!

    Teraz już znasz wszystkie funkcje EDU.LEARN! Przygotowaliśmy do Ciebie wiele artykułów, filmików oraz mini lekcji - na pewno znajdziesz coś, co Cię zainteresuje!

    Teraz zapraszamy Cię do zarejestrowania się i odkrycia wszystkich możliwości portalu.

    Dziękuję, wrócę później
  9. Lista Pomocy

    Potrzebujesz z czymś pomocy? Sprawdź naszą listę poniżej:
    Nie, dziękuję

Już 62 428 użytkowników uczy się języków obcych z Edustation.

Możesz zarejestrować się już dziś i odebrać bonus w postaci 10 monet.

Jeżeli chcesz się dowiedzieć więcej o naszym portalu - kliknij tutaj

Jeszcze nie teraz

lub

Poziom:

Wszystkie

Is There a Clear Choice for Healthy Soft Drinks? Part 1


Poziom:

Temat: Życie codzienne


The American College of Preventive Medicine (ACPA) recently reminded the American Medical Association (AMA) of the AMA Council on Foods and Nutrition's 1942 warning: "From the health point of view it is desirable especially to have restriction of such use of sugar as is represented by consumption of sweetened carbonated beverages and forms of candy which are of low nutritional value. The Council believes it would be in the interest of the public health for all practical means to be taken to limit consumption of sugar in any form in which it fails to be combined with significant proportions of other foods of high nutritive quality." There is no doubt that sugar-sweetened soft drinks can wreak havoc with our health, and we consume far more sodas than we used to. In the same 2005 document to the AMA, the ACPA asserted that American consumption of sugar-sweetened beverages has increased about tenfold since 1942. They also stated, "Sugar-sweetened soft drinks are the largest single food source of calories in the American diet." Obesity, diabetes and other markers of metabolic syndrome, plus food cravings and rotting teeth have all been blamed on the sugars (including high-fructose corn syrup) found in sodas and soft drinks. Many consumers, in an effort to avoid such health issues, have turned to drinking diet sodas instead of sugared sodas. But is this really a healthier choice? Diet soft drinks became available a decade after the AMA first warned about sugar and sugar-sweetened sodas. Kirsch's Beverages, Inc. of Brooklyn, New York, was the first to produce a diet beverage available for sale to the public. They anticipated first-year sales of their No-Cal ginger ale to reach 100,000 cases in the first year. The customers readily embraced Kirsch's No-Cal ginger ale and the company responded by adding four more flavors. According to an article in the August 10, 1953, issue of Time magazine, more than 50 other companies quickly leaped at the opportunity to fulfill the needs and desires of this new niche market. The Time article reported that sales of diet soda catapulted from zero to 5,000,000 cases in one year. The timing was perfect. Half a century after the introduction of saccharin, the American public was familiar with using the chemical as a sugar substitute due to its availability and low cost while sugar was being rationed during World War II, and the newly health-conscious population was learning that excess calories cause excess weight. The population at large assumed that the no-calorie alternative would allow them to indulge in sodas without the consequences of excess sugar, and sales of diet beverages increased in the United States and around the globe. If caloric sugar was replaced with noncaloric artificial sweeteners, the public reasoned, the weight and health problems associated with soft drink consumption should disappear. This line of thinking has encouraged the increased consumption of diet sodas over the past half-century so much that their sales are now threatening to equal the sales of sugared soft drinks. The first dietetic, or "diet," soft drinks were sweetened with saccharin, which left an objectionable chemical or metallic aftertaste. Cyclamate was soon added to saccharin to create a more palatable beverage. But cyclamate was banned in the U.S. in 1969 when research studies with rats suggested that cyclamate use could increase the risk of bladder cancer in humans. (Although scientists later concluded that cyclamate was not a carcinogenic threat to humans, it has not been reapproved due to other concerns, including possible adverse effects on blood pressure, genetic damage and testicular atrophy.) The beverages were then sweetened with saccharin only. The diet soda industry was dealt another blow in the 1970s, when saccharin was also found to cause cancer in rats. Instead of banning the one remaining artificial sweetener, the U. S. Congress mandated that foods containing saccharin must bear the warning: "Use of this product may be hazardous to your health. This product contains saccharin, which has been determined to cause cancer in laboratory animals." By 2000, however, the warning was no longer required, as the prevailing research indicated that the findings of saccharin-induced bladder cancer in rats was not likely to apply to humans. By: ALICE ABLER Source: www.vision.org

PRZETŁUMACZ PRZY POMOCY:
Mobile Analytics