1. Po raz pierwszy odwiedzasz EDU. LEARN

    Odwiedzasz EDU.LEARN

    Najlepszym sposobem na naukę języka jest jego używanie. W EDU.LEARN znajdziesz interesujące teksty i videa, które dadzą Ci taką właśnie możliwość. Nie przejmuj się - nasze filmiki mają napisy, dzięki którym lepiej je zrozumiesz. Dodatkowo, po kliknięciu na każde słówko, otrzymasz jego tłumaczenie oraz prawidłową wymowę.

    Nie, dziękuję
  2. Mini lekcje

    Podczas nauki języka bardzo ważny jest kontekst. Zdjęcia, przykłady użycia, dialogi, nagrania dźwiękowe - wszystko to pomaga Ci zrozumieć i zapamiętać nowe słowa i wyrażenia. Dlatego stworzyliśmy Mini lekcje. Są to krótkie lekcje, zawierające kontekstowe slajdy, które zwiększą efektywność Twojej nauki. Są cztery typy Mini lekcji - Gramatyka, Dialogi, Słówka i Obrazki.

    Dalej
  3. Wideo

    Ćwicz język obcy oglądając ciekawe filmiki. Wybierz temat, który Cię interesuje oraz poziom trudności, a następnie kliknij na filmik. Nie martw się, obok każdego z nich są napisy. A może wcale nie będą Ci one potrzebne? Spróbuj!

    Dalej
  4. Teksty

    Czytaj ciekawe artykuły, z których nauczysz się nowych słówek i dowiesz więcej o rzeczach, które Cię interesują. Podobnie jak z filmikami, możesz wybrać temat oraz poziom trudności, a następnie kliknąć na wybrany artykuł. Nasz interaktywny słownik pomoże Ci zrozumieć nawet trudne teksty, a kontekst ułatwi zapamiętanie słówek. Dodatkowo, każdy artykuł może być przeczytany na głos przez wirtualnego lektora, dzięki czemu ćwiczysz słuchanie i wymowę!

    Dalej
  5. Słowa

    Tutaj możesz znaleźć swoją listę "Moje słówka", czyli funkcję wyszukiwania słówek - a wkrótce także słownik tematyczny. Do listy "Moje słówka" możesz dodawać słowa z sekcji Videa i Teksty. Każde z słówek dodanych do listy możesz powtórzyć później w jednym z naszych ćwiczeń. Dodatkowo, zawsze możesz iść do swojej listy i sprawdzić znaczenie, wymowę oraz użycie słówka w zdaniu. Użyj naszej wyszukiwarki słówek w części "Słownictwo", aby znaleźć słowa w naszej bazie.

    Dalej
  6. Lista tekstów

    Ta lista tekstów pojawia się po kliknięciu na "Teksty". Wybierz poziom trudności oraz temat, a następnie artykuł, który Cię interesuje. Kiedy już zostaniesz do niego przekierowany, kliknij na "Play", jeśli chcesz, aby został on odczytany przez wirtualnego lektora. W ten sposób ćwiczysz umiejętność słuchania. Niektóre z tekstów są szczególnie interesujące - mają one odznakę w prawym górnym rogu. Koniecznie je przeczytaj!

    Dalej
  7. Lista Video

    Ta lista filmików pojawia się po kliknięciu na "Video". Podobnie jak w przypadku Tekstów, najpierw wybierz temat, który Cię interesuje oraz poziom trudności, a następnie kliknij na wybrane video. Te z odznaką w prawym górnym rogu są szczególnie interesujące - nie przegap ich!

    Dalej
  8. Dziękujemy za skorzystanie z przewodnika!

    Teraz już znasz wszystkie funkcje EDU.LEARN! Przygotowaliśmy do Ciebie wiele artykułów, filmików oraz mini lekcji - na pewno znajdziesz coś, co Cię zainteresuje!

    Teraz zapraszamy Cię do zarejestrowania się i odkrycia wszystkich możliwości portalu.

    Dziękuję, wrócę później
  9. Lista Pomocy

    Potrzebujesz z czymś pomocy? Sprawdź naszą listę poniżej:
    Nie, dziękuję

Już 62 444 użytkowników uczy się języków obcych z Edustation.

Możesz zarejestrować się już dziś i odebrać bonus w postaci 10 monet.

Jeżeli chcesz się dowiedzieć więcej o naszym portalu - kliknij tutaj

Jeszcze nie teraz

lub

Poziom:

Wszystkie

Kalendarz gregoriański


Poziom:

Temat: Historia i kultura


The Gregorian calendar is the calendar that is used throughout most of the world. It began to be used from 1582. It replaced the previous Julian calendar because the Julian Calendar had an error: it added a leap year (with an extra day every four years) with no exceptions. The length of the Julian year was exactly 365.25 days (365 days and 6 hours), but the actual time it takes for the Earth to go around the Sun once is closer to 365.2425 days (about 365 days, 5 hours and 49 minutes). This difference is about eleven minutes each year.

This made the seasons get out of track, since the real first day of spring in western Europe (the equinox - day and night the same length) was happening earlier and earlier before the traditional March 21 as the centuries went by. By the 1500s, it was starting around March 11, ten days 'too early' according to the calendar. So what they did was to move the calendar forward ten days in 1582, and at the same time to make sure it did not happen again. To do this, they made an exception to the previous 'leap year rule' (add February 29 every four years). There would be no February 29 for every year that ends in 00 - unless it could be divided by 400. So the year 2000 was a leap year, because it could be divided by 400, but 2100, 2200, and 2300 will be common years, with no February 29.

It was first suggested by the Neapolitan doctor Aloysius Lilius, and was made official by Pope Gregory XIII, for whom it was named, on February 24, 1582.

Adoption

Not every country started using the new calendar straight away. Spain, Portugal, the Polish-Lithuanian Commonwealth, and most of Italy started to use the new calendar on Friday, 15 October 1582, following Julian Thursday, October 4 1582. The Spanish and Portuguese colonies adopted the calendar later due to the slowness of communication in those days. France adopted the new calendar on Monday, 20 December 1582, following Sunday, December 9 1582.

The Protestant Dutch provinces of Holland and Zeeland also adopted it in December of that year, but most non-Catholic countries objected to because they said the new calendar was a Catholic invention.

The Kingdom of Great Britain and the rest of the British Empire (including the eastern part of what is now the United States) adopted the Gregorian calendar in 1752; by which time it was necessary to correct by eleven days (Wednesday, September 2 1752 being followed by Thursday, September 14 1752).

Source: wikipedia.org

PRZETŁUMACZ PRZY POMOCY:
Mobile Analytics