1. Po raz pierwszy odwiedzasz EDU. LEARN

    Odwiedzasz EDU.LEARN

    Najlepszym sposobem na naukę języka jest jego używanie. W EDU.LEARN znajdziesz interesujące teksty i videa, które dadzą Ci taką właśnie możliwość. Nie przejmuj się - nasze filmiki mają napisy, dzięki którym lepiej je zrozumiesz. Dodatkowo, po kliknięciu na każde słówko, otrzymasz jego tłumaczenie oraz prawidłową wymowę.

    Nie, dziękuję
  2. Mini lekcje

    Podczas nauki języka bardzo ważny jest kontekst. Zdjęcia, przykłady użycia, dialogi, nagrania dźwiękowe - wszystko to pomaga Ci zrozumieć i zapamiętać nowe słowa i wyrażenia. Dlatego stworzyliśmy Mini lekcje. Są to krótkie lekcje, zawierające kontekstowe slajdy, które zwiększą efektywność Twojej nauki. Są cztery typy Mini lekcji - Gramatyka, Dialogi, Słówka i Obrazki.

    Dalej
  3. Wideo

    Ćwicz język obcy oglądając ciekawe filmiki. Wybierz temat, który Cię interesuje oraz poziom trudności, a następnie kliknij na filmik. Nie martw się, obok każdego z nich są napisy. A może wcale nie będą Ci one potrzebne? Spróbuj!

    Dalej
  4. Teksty

    Czytaj ciekawe artykuły, z których nauczysz się nowych słówek i dowiesz więcej o rzeczach, które Cię interesują. Podobnie jak z filmikami, możesz wybrać temat oraz poziom trudności, a następnie kliknąć na wybrany artykuł. Nasz interaktywny słownik pomoże Ci zrozumieć nawet trudne teksty, a kontekst ułatwi zapamiętanie słówek. Dodatkowo, każdy artykuł może być przeczytany na głos przez wirtualnego lektora, dzięki czemu ćwiczysz słuchanie i wymowę!

    Dalej
  5. Słowa

    Tutaj możesz znaleźć swoją listę "Moje słówka", czyli funkcję wyszukiwania słówek - a wkrótce także słownik tematyczny. Do listy "Moje słówka" możesz dodawać słowa z sekcji Videa i Teksty. Każde z słówek dodanych do listy możesz powtórzyć później w jednym z naszych ćwiczeń. Dodatkowo, zawsze możesz iść do swojej listy i sprawdzić znaczenie, wymowę oraz użycie słówka w zdaniu. Użyj naszej wyszukiwarki słówek w części "Słownictwo", aby znaleźć słowa w naszej bazie.

    Dalej
  6. Lista tekstów

    Ta lista tekstów pojawia się po kliknięciu na "Teksty". Wybierz poziom trudności oraz temat, a następnie artykuł, który Cię interesuje. Kiedy już zostaniesz do niego przekierowany, kliknij na "Play", jeśli chcesz, aby został on odczytany przez wirtualnego lektora. W ten sposób ćwiczysz umiejętność słuchania. Niektóre z tekstów są szczególnie interesujące - mają one odznakę w prawym górnym rogu. Koniecznie je przeczytaj!

    Dalej
  7. Lista Video

    Ta lista filmików pojawia się po kliknięciu na "Video". Podobnie jak w przypadku Tekstów, najpierw wybierz temat, który Cię interesuje oraz poziom trudności, a następnie kliknij na wybrane video. Te z odznaką w prawym górnym rogu są szczególnie interesujące - nie przegap ich!

    Dalej
  8. Dziękujemy za skorzystanie z przewodnika!

    Teraz już znasz wszystkie funkcje EDU.LEARN! Przygotowaliśmy do Ciebie wiele artykułów, filmików oraz mini lekcji - na pewno znajdziesz coś, co Cię zainteresuje!

    Teraz zapraszamy Cię do zarejestrowania się i odkrycia wszystkich możliwości portalu.

    Dziękuję, wrócę później
  9. Lista Pomocy

    Potrzebujesz z czymś pomocy? Sprawdź naszą listę poniżej:
    Nie, dziękuję

Już 62 446 użytkowników uczy się języków obcych z Edustation.

Możesz zarejestrować się już dziś i odebrać bonus w postaci 10 monet.

Jeżeli chcesz się dowiedzieć więcej o naszym portalu - kliknij tutaj

Jeszcze nie teraz

lub

Poziom:

Wszystkie

Silence Is Not Golden,Part 1


Poziom:

Temat: Życie codzienne


While silence may be a safety net-the true friend who never betrays-it may also lend a false sense of security. Francis Bacon called it "the virtue of a fool." Most would agree with the ancient wisdom that, while there is certainly a time for silence, there is also a time to speak. In fact, it might be fair to say that our family relationships are only as strong as our communication skills. This is particularly true, according to a recent study published by the American Psychological Association, on those occasions when the opportunity to express gratitude presents itself. In a series of studies published in April 2010, researchers from Florida State University, Yale and New College of Florida examined whether expressing gratitude to a relationship partner increases communal strength, defined as "the degree of felt responsibility for a partner's welfare." While it seems obvious that expressions of gratitude would increase positive feelings in the partner receiving gratitude, it is not quite as self-evident that there would also be benefits for the expresser. Nevertheless, whether in romantic partners or friends, the researchers found evidence that the sense of communal strength was heightened for those who voiced gratitude-at least in the sample of college students studied. The researchers speculated that when people express gratitude, it reinforces and increases their own pleasure in the action that prompted gratitude. It also heightens their conviction that they care enough about the partner to be responsive to that person's actions. "Finally," say the researchers, "conveying to the partner that his or her actions were appreciated and valued ought to encourage additional and possibly larger or more costly supportive acts," which would typically have a reciprocal effect, strengthening the relationship still further. The study is only the latest in a growing body of research literature investigating the benefits of gratitude. Robert A. Emmons of the University of California-Davis and Michael E. McCullough of the University of Miami have analyzed the effects of this emotion extensively over the past decade, not only together but also in concert with other researchers. In a 2003 study they examined the effects of gratitude on both psychological and physical well-being by comparing three randomly assigned groups of subjects over nine weeks. One group was asked to report on five things they could be grateful about in their lives, another was to report only on hassles or irritants, while the third received neutral instructions to simply report on events that "had an impact" on them. Physical symptoms and well-being ratings were measured over the same period, with interesting results. Participants in the gratitude group experienced fewer symptoms of physical illness, spent significantly more time exercising, and reported higher levels of positive affect, more sleep, better sleep quality, greater optimism and a greater sense of connectedness to others than those in the other two groups. In addition, Emmons and McCullough noted that those in the group who were "led to focus on their blessings" rather than their hassles or complaints were "more likely to report having helped someone with a personal problem or offered emotional support to another." In the view of the researchers, "this finding lends support to the hypothesis that gratitude serves as a moral motivator." While the study focused on short-term rather than long-term effects of gratitude, the strategy used to produce the effects was so simple that it could presumably be added to any routine: taking time once a week to reflect on as few as five benefits could hardly be considered burdensome. And if practice makes perfect, who knows whether a year or two of regularly expressing gratitude might change one's disposition permanently? Those who are not currently "dispositionally grateful" could have much to gain, as McCullough, Emmons and a colleague, Jo-Ann Tsang, found in an earlier study. Using a combination of self-reports, peer reports and well-validated assessment scales, the researchers found that people whose gratitude could be classified as "dispositional" were consistently more extroverted, more agreeable and less neurotic than their chronically less grateful counterparts. For those who prefer to remain chronically ungrateful, however, silence still may not be the best alternative. In fact, the existing research literature on the subject suggests there is ample reason to discount the traditional wisdom that "if you can't say something nice," you shouldn't say anything at all. This was underscored by a 2009 study by Kira Birditt and Leslie Rott of the University of Michigan, who, together with Karen Fingerman of Purdue, examined relationships between parents and their grown children to assess strategies for coping with tensions in their relationships. By: GINA STEPP Source: www.vision.org

PRZETŁUMACZ PRZY POMOCY:
Mobile Analytics